Bielsko tatry
 
  Strona główna
  nowości
  Pokazy Lotnicze
  Muzea lotnicze
  Katastrofy
  Wydarzenia
  Ludzie lotnictwa
  Z życia lotnisk
  Firmy Lotnicze na Podbeskidziu
  Ratownictwo lotnicze
  Lotnictwo Wojskowe
  Lotniska
  Samoloty
  Szybownictwo
  Śmigłowce
  Spadochroniarstwo
  Lotniarstwo
  Paralotnie
  Balony
  Modelarstwo
  Konstruktorzy SZD
  Kronika Aeroklubu Bielsko-Bialskiego 1945-1965 rok
  Historia Lotnictwa
  Mała Encyklopedia Lotnicza 1938 rok
  Odeszli od nas
  Okiem Karykaturzysty
Sonda
Ulubione tematy :
:: lotnictwo
:: architektura miast
:: przemysł
:: zabytki
:: przyroda
:: dziennik gorgola
:: reportaże
:: inne

Zdjęcie tygodnia


powiększ

Dziennik Gorgola


Dzień 10 - pierwszomajowy koncert gitarowy ! Czyli jak pokopał mnie prąd.

Dzień 11 - moje Aleksandrowice

Dzień 9 - Zbójnik Jakubek i spotkanie integracyjne w Krynicy.

Reklama


   
 
 
Google
Pokaż artykuły w tej kategorii

Dadzą pieniądze na rozwój lotniska w Kaniowie 26.07.2012r.

Informacja Prezesa Zarządu Aeroklubu Bielsko-Bialskiego Leszka Matuszka


http://www.epba.pl/pl/361122_informacja_prezesa_zarz%C4%85du_aeroklubu_bielsko_bialskiego_leszka_matuszka.htm


Fragment:
[...W związku z nasilającymi się pomówieniami, fałszywymi informacjami dotyczącymi Zarządu ABB, oraz poszczególnych jego członków, a także błędnymi i zafałszowanymi informacjami z XXX WZD Aeroklubu Polskiego chciałem poinformować i zapewnić, że:
- wszystkie działania Zarządu ABB prowadzone są zgodnie ze statutem AP
- zarówno Zarząd jak i poszczególni jego członkowie dokładają wszelkiej staranności, aby zapewnić statutową działalność Aeroklubu i wszystkich jego sekcji
-zarząd poddawany jest także ocenie KR ABB, która w dotychczasowej działalności nie dopatrzyła się nieprawidłowości, a jednoznacznie podkreśliła niezgodne ze statutem działania Przewodniczącego Sekcji Spadochronowej w ubiegłym roku.
-Sąd Koleżeński jako organ statutowej władzy ABB prowadził i nadal jeszcze prowadzi procedowanie wniosków skierowanych przeciw Przewod. Sekcji Spadochronowej
- prowadzimy czynne działania wespół z Zarządem Miasta Bielska-Białej w celu pozyskania pozwolenia na budowę utwardzonego pasa startów i lądowań /szczególne zaangażowanie w tym temacie prowadzi Kol. Leszek Ligęza i Kol. Antoni Kufel./
- w innym komunikacie przedstawimy współpracę z Organami Miasta Bielska-Białej i podpisane już umowy na dofinansowanie szkoleń dla młodzieży
-jestem szczególnie rad, że w odpowiedzi na moje pismo Prezydent Miasta Bielska-Białej, jak wzorem lat ubiegłych, przyjął Honorowy Patronat nad Piknikiem Lotniczym
-podpisaliśmy szereg umów na możliwość prowadzenia działalności w poszczególnych sekcjach lotniczych /w tym umowa na korzystanie z samolotu do prowadzenia szkolenia i treningu sekcji spadochronowej/
-od czerwca bieżącego roku będziemy także dysponować samolotem do holowania szybowców o dużo lepszej ekonomice kosztów
-prowadzimy prace nad wypracowaniem koncepcji rozwoju naszego lotniska i jego zagospodarowania dla celów naszego Aeroklubu...]

Tyle z informacji prezesa Zarządu Aeroklubu Bielsko-Bialskiego.
A życie toczy się dalej.
Samolotu do holowania szybowców o dużo lepszej ekonomice kosztów dalej nie widać.
Z Cessny 206 z Nowego Targu pozyskanego dla spadochroniarzy skaczą w zasadzie tandemy komercyjnie. Sporadycznie kilku spadochroniarzy z ABB.

Najciekawsza jest kwestia rozbudowy lotniska.
Pięniądze w zeszłym roku przepadły.
W tym również, ale jak się chce i działa w temacie to i w połowie roku można otrzymać dofinansowania - świeży przykład Kaniowa :
Samorząd woj. śląskiego przeznaczył blisko 800 tys. zł na rozwój infrastruktury lokalnego lotniska w Kaniowie koło Czechowic-Dziedzic. Władze lotniska myślą o przedłużeniu drogi startowej.
Samorządowe środki na ten cel to efekt przyjętej ponad dwa lata temu w regionie koncepcji wspierania lotnisk lokalnych, które mają być uzupełnieniem dla Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach. Co roku zarząd województwa ogłasza konkurs dla samorządów, na których terenie są takie lotniska.

|rodki przyznane w ramach konkursu "Lotniska lokalne 2012" trafią do powiatu bielskiego, gdzie leży lotnisko. Zostaną przeznaczone na przesunięcie słupów wysokiego napięcia. Umożliwi to korzystanie z pasa startowego w szerszym zakresie. Dotychczasowe położenie słupów uniemożliwiało prawidłowe naloty samolotów na pas. Wymiana słupa wysokiego napięcia i poprowadzenie części instalacji pod ziemią pozwoli w przyszłości np. na przedłużenie pasa z 700 do 1200 metrów.


Więcej...

http://bielskobiala.gazeta.pl/bielskobiala/1,88025,12199370,Dadza_pieniadze_na_rozwoj_lotniska_w_Kaniowie.html#ixzz21jrlM6vd


Jak widać da się załatwić pieniądze na inwestycje lotniskowe.
Jak widać Kaniów daje radę ...
A w Bielsku-Białej ?
Szkoda słów, trwa walka jak załatwić sąsiada, jak nie przyjmować członków sekcji spadochronowej, bo mogą zagrozić obecnemu Układowi ...
Pytanie - jak długo jeszcze obecny Zarząd będzie działał bez porozumienia z Członkami Stowarzyszenia ? Jak długo będzie działał łamiąc Statut Stowarzyszenia ? Czy na takie działania nie ma lekarstwa ? Władze Aeroklubu Polskiego milczą. To daje do myślenia...
Czyżby los lotniska w Aleksandrowicach zależał od lobbystów spoza lotniczego środowiska ???

Ps. Następny artykuł się ukazał - "Lokalne lotnisko w Kaniowie otrzyma pieniądze na rozwój"
i tekst:
Samorząd woj. śląskiego przeznaczył blisko 800 tys. zł na rozwój infrastruktury lokalnego lotniska w Kaniowie k. Czechowic-Dziedzic. Władze lotniska myślą o przedłużeniu drogi startowej.

Samorządowe środki na ten cel to efekt przyjętej ponad dwa lata temu w regionie koncepcji wspierania lotnisk lokalnych, które mają być uzupełnieniem dla Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach. Co roku zarząd województwa ogłasza konkurs dla samorządów, na których terenie są takie lotniska.

|rodki przyznane w ramach konkursu „Lotniska lokalne 2012” trafią do powiatu bielskiego, gdzie leży lotnisko.

To pierwszy taki samorządowy program w Polsce. Chodzi o to, by zwiększyć dostępność transportu lotniczego i zapewnić szybki dostęp do innych miast i krajów europejskich. Samorządy mogą przeznaczyć pieniądze np. na parkingi przy lotniskach czy drogi łączące porty z siecią transportu kołowego i szynowego regionu, a także na infrastrukturę lotniskową, jeżeli gmina lub powiat są współwłaścicielami lotniska.

Obecnie w rejestrach Urzędu Lotnictwa Cywilnego z terenu woj. śląskiego, poza portem w Pyrzowicach, wpisane są lotniska: Aleksandrowice k. Bielska-Białej, Gliwice, Gotartowice k. Rybnika, Katowice-Muchowiec, Żar w Międzybrodziu Żywieckim, Rudniki k. Częstochowy oraz Kaniów k. Czechowic-Dziedzic.

Właśnie to ostatnie lotnisko dostało wsparcie z urzędu marszałkowskiego. |rodki zostaną przeznaczone na przesunięcie słupów wysokiego napięcia. Umożliwi to korzystanie z pasa startowego w szerszym zakresie. Dotychczasowe położenie słupów uniemożliwiało prawidłowe naloty samolotów na pas. Wymiana słupa wysokiego napięcia i poprowadzenie części instalacji pod ziemią pozwoli w przyszłości np. na przedłużenie pasa z 700 do 1200 metrów.

Powierzchnia śląskich lotnisk lokalnych jest bardzo zróżnicowana - od 12 ha lotniska Żar, przez 88 ha Katowic-Muchowca i 90 ha lotniska w Gliwicach, do 250 ha w przypadku Częstochowy-Rudnik.

Wszystkie lotniska są dogodnie położone względem centrów miast, w pobliżu których są zlokalizowane. Szacowany maksymalny czas dojazdu do centrów miast to 10-15 minut. Np. z lotniska na Muchowcu w Katowicach w ciągu niespełna pół godziny można pieszo dojść do ścisłego centrum miasta.

Infrastruktura lotnisk jest w większości przypadków stosunkowo dobrze rozbudowana. Wszystkie mają hangary oraz różnego rodzaju zabudowania portu lotniczego, a także stacje paliw. Problemem jest natomiast brak miejsc noclegowych oraz budynków kontroli lotów.

Dla kilku lotnisk - w Aleksandrowicach, Kaniowie, Rudnikach i Rybniku - opracowane zostały plany lub koncepcje modernizacji i rozwoju. Zrobiono to w ramach międzynarodowego projektu "Via Regia Plus", w którym uczestniczyła m.in. Górnośląska Agencja Promocji Przedsiębiorczości w Katowicach.

W rozwoju lokalnych lotnisk ma pomóc znowelizowane w ub.r. Prawo lotnicze, znoszące wiele barier administracyjnych dla takich portów. W świetle nowych przepisów większość lotnisk lokalnych będzie tzw. lotniskami użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji. To nowa kategoria w Prawie lotniczym, służąca lepszemu zróżnicowaniu wymogów, jakie muszą spełniać duże porty od tych, jakie będą obowiązywać małe lokalne lotniska. Będą one zwolnione z wielu obowiązków.

Dotychczas wysokie koszty oraz trudności w pozyskiwaniu finansowania ze środków publicznych były barierą rozwoju lokalnych lotnisk. Żeby otworzyć takie porty na loty np. komercyjne, trzeba było mieć profesjonalne ogrodzenie, własną straż pożarną i inne służby, a także tzw. plan generalny - podstawowy dokument, na którym opiera się działalność lotniska. Minimalne koszty spełnienia tylko tych trzech warunków to blisko 2,5 mln zł, nie licząc bieżących kosztów utrzymania służb. Dla zarządców małych lotnisk było to nieopłacalne.

Nowe regulacje przewidują, że dla lotnisk użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji nie będzie już tak restrykcyjnych wymogów.

W Polsce jest 11 dużych lotnisk użytku publicznego, 42 mniejsze lotniska lokalne (w tym 33 zarządzane przez aerokluby) oraz 70 lądowisk. Sieć lotnisk komunikacyjnych jest u nas ponad sześciokrotnie rzadsza niż w rozwiniętych krajach europejskich.

(MW)

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/slask/lokalne-lotnisko-w-kaniowie-otrzyma-pieniadze-na-r,1,5200342,region-wiadomosc.html

Admin:
Dla Nas, zakochanych w aleksandrowickim lotnisku, dla mieszkańców okolicznych osiedli, dla pilotów przylatujących z Polski, Europy, ze |wiata pozostaje walczyć o przyszłość tego niepowtarzalnego lotniska w Europie, mamy za sobą władze miasta Bielska-Białej, ale mamy naprzeciw Zarząd ABB z prawnikiem z Krakowa ( Salwator Sp.z o.o. ), Komisję Rewizyjną ABB, Zarząd Aeroklubu Polskiego na czele z prezesem W. Skalikiem wykonujący zarządzenia bielskiego Zarządu... Ciekawe ...
Czy to jest UKŁAD ?
A słynna Szkoła Szybowcowa GSS Żar w Międzybrodziu Żywieckim, gdzie rządzą ci sami panowie co w Bielsku-Białej ? Jaka jest przyszłość tego lotniska uwłaszczonego rok póĽniej po Bielsku przez to samo gremium restrukturyzatorów Aeroklubów...



Losowe zdjęcia


powiększ

powiększ

powiększ

powiększ


powiększ

Imprezy lotnicze


26 Mistrzostwa Bielska w gimnastyce sportowej. 2019.03.08

Złap Bakcyla - spotkanie z mistrzami Narciarstwa

X NOWOTARSKI PIKNIK LOTNICZY 7-8. 07.2018